oflyt dag idag

Kom till idrotten imorses och Anna, min matte- och idrottslärare berättade för mig att mitt prov var det enda som inte var färdigrättat och att hon hade lite frågetecken kring vissa saker som inte var med i bedömningsmatrisen. Jag blev såklart nervös och gick runt och tänkte på det. När jag kom tillbaka till skolan sa Thomas, min andra mattelärare som kollade igenom mitt prov när vi hade idrott att han inte heller var riktigt säker och skulle prata med Anna. Då blev jag ännu mer nervös! Efter lunch någongång kom Anna och hämtade mig på svenskan och hjärtat höll på att hoppa ur bröstet på mig. Hon sa något om att det inte är färdigrättat än, men jag med dom poängen jag har nu långt över VG. När det har rättat klart provet skulle jag inte ha mindre poäng, det lovade hon iallafall.
Jag fattar inte att jag stressar upp mig så inför ett matteprov! Iof, jag har gått och väntat på att göra det provet hela terminen och vill verkligen ha ett bra resultat men att det blir så.. Nä usch, hatar känslan av nervositet och stress samtidigt. Min första tanke var "Åhnej, jag har misslyckats totalt!" Men jag hade fel som tur var ;)
Efter skolan åkte jag och Jonna till Lindex och lämnade tillbaka dendära blommiga väskan jag har haft i ca 2 veckor. Dragkedjan delade sig helatiden så jag tröttnade. Hittade en svart skinnväska som var lite mindre för samma pris så vi bytte. :) Än så länge är jag nöjd! :D
Sen gick vi hem till Angelicas mormor och åt lite sen skulle vi iväg till bussen. Jag var stressad, som vanligt men Angelica tog det lugnt som om vi hade all tid i världen på oss. Sen när vi var ca 30 meter från där bussen går kollar vi på klockan, 17.09. Den går 17.10 så då kunde vi äntligen ta det lite lugnt. Nej! Vänta! Där kommer ju bussen! Vi sprang efter bussen, vinkade och stojade för att väcka den envise bussdriverns uppmärksamhet. Allt förgäves. Vi har missat bussen. Happ, bara att ringa till mamma och be henne komma och hämta mig. Toppen!
Det var inte mitt fel, det var inte Angelicas fel, det var bussdrivern som självklart ska åka lite tidigare när man väl är lite sen.
Ja, men vi stannade kvar i stan sålänge för nästa buss gick halv 8, den hann vi med iallafall utan någon stress ;) Jag tvingade Angelica att åka dit långt innan så vi var där kvart över 7 och började vänta haha.. Men jag väntar hellre på bussen än att stressa till den.
Nu sitter jag här hemma och tar det lugnt med fotbad ;) sjukt gött efter en hel-dag i klackskor!
Hörs kanske sen. KÖSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0